the day today :3

hihi, började dagen med att dra te skolan, oså ah, efter skolan så åkte jag och vickan upp till stallet bytte om och tog in roddy och costello och borstade dom, sen kom vickans mamma upp och skulle rida liza, så jag och maria (vickans mamma) red i ridhuset och vickan red ut. gick bra för allihopa! roddy var pigg och glad, så red inte så länge då jag avslutade när han gick som bäst. sen vart det tallyhoomöte, och det gick superbraa! alla var glada och hade idéer, dock är det svårt att kunna uppnå de målen vi har, men hallå eller? vi är starka cheyer, detta klarar vi lätt som en plätt :3

iaf, så efter mötet skulle jag rida bilbo tillsammans med alex, så vi åkte ner till stallet och borstade hästarna. och det gick ju sådär bra. bilbo stod i stallgång nummer 2 (kolla bild längre ner) och anna i stallgång nr 1, och molles box är ju precis jämte, så han står alltid och kollar ut. och idag blev det bara för mycket! han stod och nosade på anna, som blev förbannad och stegrade och tjöt och höll på. sen stod han och nosade på bilbo, som blev lite arg, men gjorde inget, och tillslut tror jag att molle bet honom, så han flög upp i luften, fastnade i en höpåse, började sparka och hålla på när jag satt och borstade ena bakbenet (träffade bara lillfingret).oså blev jag jävligt irriterad på molle, men som liten bebis på 3 år fattar man inte att man inte ska hålla på. såjag vart inte sådär farligt glad. men iaf, sen gick vi upp te ridhuset och red. bilbo gick superbra så jag klagar inte. han gick stadigt i form och var framåt, så det känns bra nu! när vi hade ridit färdigt så gick vi ner till stallet igen och  åkte sen hem.


fin ritning va? (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0