dagens resultat !

var ju och tävlade idag, både dressyr & hoppning. gick huuuur bra som helst!

började med att gå upp ca 7, och åkte till stallet kort därpå, packade grejerna och lastade hästarna. lämnade gårdsplanen ca 8.20, då tävlingen började 9, så vi vart lite sena. väl på plats upptäckte jag att jag hade glömt chaps & dressyrschabrak (så går det när man är stressad). men fick ta ett av hoppschabraken, såg inte allt för dumt ut som tur var. mamma fick gå runt och fråga om ngn hade chaps att låna ut, och jovisst, någon människa hade ett par som passade perfekt.

så kunde jag slutligen hoppa upp. framridningen gick rätt bra, gick stadigt i form och trampade under sig bra samt hade bra framåtbjudning. startade som nummer 1 & 3 i LC:2 (alltså först och sist). första rundan kändes superbra! fin framåtbjudning och bra form. dock längde han inte traven, men resten var bra. detta slutade med 67,84% (!!!!) andra rundan kändes inte riktigt lika bra. framåtbjudningen vart inte riktigt på topp, och han längde inte traven här heller, MEN domaren tyckte att denna rundan var bättre och det resulterade i 69,64% (!!!!!!!) och när jag gjort sista halten så sa domaren: du, det är fint att se en sånhär fin runda i LC, men jag skulle hellre vilja se dig i LB.  var jättenära på att få en 9a på ena halten, men igångsättningen var för loj, så det blev en 8a, men det var dagens bästa halt sa domaren! 

sen vart det dags för hoppning. skulle förs gå banan, som var lagom lätt och väldigt snäll om man säger så. sen hoppade jag upp på bilbo och red fram ute på grusvägarna i skritt, trav och galopp. sen gick jag in på framhoppningen och hoppade ca 5 språng totalt. sen vart det dags för min första runda. bilbo vart rätt pigg, men supersnäll! han visste vad han skulle göra ;) blev en felfri runda. skrittade en stund och sen vart det min tur igen, även denna felfri, fast ett snäpp bättre. detta var alltså 50 cm, inte så högt, men jag är nöjd ändå!

så fick med mig 4 av 4 möjliga rosetter hem :D  

så har gjort mitt livs bästa resultat i både hoppning och dressyr nu! har ju aldrig tävlat hoppning (utom 20cm för ca 10 år sen). och dressyren har jag fått 66,30% innan.  alltså HUR NÖJD SOM HELST!

ska va med i svenljungas serieclearround nästa gång med. både hoppning och dressyr. fast denna gången följande:
Roddy: LB:1 två gånger, 50 cm hoppning
Bilbo: 60cm två gånger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0